Cum să nu te laşi păcălit în service

Dacă ştii un service auto care nu te jupoaie de bani, eşti un norocos. Multe altele îşi exploatează clienţii fără scrupule. Cum ne ferim de ţepe? Specialiştii de la Auto Bild ne învaţă.

Imagine

După vizita la service, urmează şocul notei de plată. Nu de puţine ori, şoferii plătesc un litru de ulei de parcă ar fi o sticlă de şampanie franţuzească sau schimbă componente scumpe fără să fie necesar. Asta pentru că multe service-uri sunt mai interesate să obţină un profit rapid decât un client loial.

Cum poţi fi păcălit

Mecanicii exploatează ignoranţa şi lipsa de cunoştinţe a clienţilor. Adesea, schimbă piese înainte ca acest lucru să fie necesar, bazându-se pe teama clientului.

Cum evităm din start problemele?

Comanda de intrare în reparaţie se încheie întotdeauna în scris. Stabiliţi o limită a costurilor, iar dacă sunt necesare reparaţii suplimentare, insistă să ţi se solicite acceptul.

Neînţelegeri la nota de plată?

Dacă o înţelegere amiabilă iese din discuţie, există soluţia reclamaţiei la ANPC. Atenţie! Aceasta funcţionează doar în cazul clienţilor particulari. Persoanele juridice trebuie să-şi obţină dreptatea în instanţă.

Presiunea în pneuri

Problemă: Unele ateliere îi sfătuiesc pe clienţi să umfle anvelopele cu azot. Acesta, se spune, reduce uzura şi consumul de combustibil. Presiunea cu azot costă aproximativ 5 lei pentru fiecare roată.

Sfat: Umflarea pneurilor cu azot nu este necesară. Aerul conţine deja azot în proporţie de 78%, iar o creştere a concentraţiei nu aduce nici un beneficiu.

Schimbul de ulei

Problemă: În fiecare an, trebuie schimbat uleiul din motor. Cu această ocazie, chiar şi în motoarele simple se foloseşte adesea ulei sintetic, de calitate superioară. Sticlele desigilate sunt facturate în întregime, chiar dacă nu este folosit tot uleiul.

Sfat: Aduceţi propriul ulei la revizie. În manualul maşinii este trecut tipul recomandat de ulei. Acesta se găseşte mult mai ieftin la magazinele de piese auto.

Consumabile

Problemă: Componentele consumabile, cum sunt discurile sau plăcuţele de frână, sunt adesea schimbate înainte de termen. Aici, serviceurile se folosesc de lipsa de cunoştinţe a clienţilor.

Sfat: Asiguraţi-vă că vă sunt arătate presupusele componente uzate. Dacă este necesar, solicitaţi o părere şi la alt service.

Lichidul de parbriz

Problemă: Completarea fluidelor, cum este apa pentru spălat parbrizul, este o sursă de venituri pentru service. Produsele scumpe vor fi trecute de fiecare dată pe nota de plată, chiar dacă nu au fost folosite.

Sfat: Înainte de fiecare revizie, completaţi lichidul pentru spălarea parbrizului. În special iarna, e bine să aveţi în permanenţă o rezervă de lichid de parbriz.

Sursa: http://www.libertatea.ro

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s