Cum sa fii un trainer bun? Care sunt etapele pregatirii unui program de training?

Ce inseamna sa fii un bun Trainer?

        Pentru a fii un trainer bun consider ca trebuie sa indeplinesti urmatoarele trei conditii:

1. Sa iti placa sa vorbesti, asta pentru ca vei vorbi mai mult de 70% din timp in cadrul sesiunilor de training.

2. Sa fi pasionat de ceea ce faci pentru ca doar asa poti transmite ceea ce sti si le poti trezi cursantiilor interesul.

3. Sa ai experienta practica in domeniul pe care incerci sa il predai pentru a ii putea invata ceva cu adevarat important si practic pe cei care apeleaza la tine!

Dupa experienta care am avut-o in cadrul Conferintei Nationale de HR “Partenet Strategic” la care au participat specialistii din domeniul HR care au tinut diferite prezentari am ajuns la concluzia ca cel mai mare impact l-au avut prezentarile la care traineri au incurajat: participarea activa pe tot parcusul prezentarilor a participantiilor combinate cu filmulete de prezentare pe baza carora se poate discuta liber si/sau  exercitii individuale si de grup in functie de scopul si obiectivele trainingului.

PLANIFICAREA PROGRAMULUI DE FORMARE

 1.      Identificare nevoilor de formare:

–          rol si sarcina

–          nr. Personae

–          varsta, sex

–          atitudine

–          nivel de competenta

–          participantii

–          superiorii

–          se cunosc intre ei

2.      Definirea obiectivelor programului acestea trebuie sa fie SMART adica:

–          specific

–          sa stabileasca un rezultat final nu o activitate

–          sa corespunda cu dorintele unei persoane/grup/organizatii

–          sa fie masurabil

–          termen de finalizare

–          sa poata si fie realizabil

–          sa fie sub controlul nostrum

3.      Dezvoltarea obiectivului unui program de instruire:

–          unde vrei sa ajungi (obiectivul programului determinat de nevoile identificate)

–          cum sa ajungi acolo (forma de pregatire, planul de instruire)

–          cum ajungem acolo (evalurarea programului)

4.      Dezvoltarea actiunilor

–          introducere

–          cuprins

–          incheiere

–          feed-back

–          finalizare memorabila (participantii retin cel mai bine inceputul si sfasitul)

5.      Planificarea programului de formare

–          durata potrivita a programului de formare

–          impartirea pe zile

–          datele de desfasurare

6.      Revizuirea:

–          stabileste-ti clar, in scris obiectivele

–          i-ati notitele la tine

–          exerseaza predarea inaintea cursului

–          scrie un articol cu rezultatele muncii tale

7.      Varianta finala:

–          plan de actiune

–          incheierea metaforica

–          punctual culminant

–          activitate memorabila

–          amintiri neuitat

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s